اخبار

نشست ارائه طرح کاربردی عضو هیئت علمی گروه جنگلداری دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۳/۰۷/۱۶

نشست ارائه گزارش نهایی طرح ارتباط با جامعه و صنعت دکتر زهرا میرآزادی، عضو هیئت علمی گروه جنگلداری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست با حضور رضا آساره، رئیس اداره ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان و نماینده معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در روز یکشنبه 14 مهرماه سال جاری به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان برگزار شد تا دکتر میرآزادی، گزارش نهایی خود از طرح مذکور را ارائه کند.

در این نشست که اعضای کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان نیز در آن حضور داشتند، دکتر میرآزادی از طرح تحقیقاتی، کاربردی و مسئله‌محور خود با عنوان «بررسی علل زوال درختچه‌های ارژن در استان لرستان» دفاع کرد و نتایج طرح علمی خویش را ارائه نمود.

این طرح تحقیقاتی کاربردی در قالب قراردادی که بین دانشگاه لرستان به عنوان مجری طرح و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان به عنوان کارفرما منعقد شده بود، از اسفندماه 1400 تا اسفند 1402 به مدت دو سال، اجرا شد.

در طرح تحقیقاتی مذکور، ضمن شناسایی مهم‌ترین رویشگاه‌های در حال زوال درختچه ارژن در استان لرستان، اهدافی همچون تهیه نقشه پراکنش درختان خشکیده در مناطق مطالعاتی، تأثیر عوامل اکولوژیکی، فیزیوگرافی و ادافیکی بر زوال درختچه‌های ارژن، بررسی ارتباط عوامل اقلیمی بر شدت زوال با روش گاه‌شناسی درختی، تعیین مهم‌ترین آفات و بیماری‌های درختچه‌های ارژن و بررسی ساختار توده‌های در حال زوال، مورد مطالعه قرار گرفت و به مرحله‌ی عملیاتی رسید.

اینگونه همکاری‌های علمی کاربردی بین دانشگاه لرستان با دستگاه‌های اجرایی استان در راستای گسترش ارتباط بین دانشگاه با جامعه است.

رویکرد دانشگاه جامعه‌محور به‌دنبال انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی برای ارائه راهکارهای علمی است تا مسائل و مشکلات جامعه، کاهش یابد.

گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان که مدیریت آن‌را دکتر میثم دوستی‌زاده برعهده دارد و اداره ارتباط با صنعت دانشگاه که ریاست آن بردوش رضا آساره است زیرنظر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۷/۱۶ - ۱۶:۱۱
۳۶۴ بازدید