اخبار

مسئول واحد نقلیه دانشگاه لرستان خبر داد: راه‌اندازی سامانه ایاب و ذهاب دانشجویان با هدف افزایش رضایت دانشجویی و بهره‌وری

۱۴۰۲/۱۲/۲۱

مسئول واحد نقلیه دانشگاه لرستان خبر داد:‌ «در راستای ارتقای کیفیت خدمات به دانشجویان و افزایش بهره‌وری، با پیگیری و برنامه‌ریزی معاونت پشتیبانی و مدیریت امور اداری دانشگاه لرستان، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان (مدیریت فناوری اطلاعات)، سامانه ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه لرستان، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، راه‌اندازی شد».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، صمد کوشکی، در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: «تاکنون سیستم ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه لرستان دارای سامانه رزرو نبوده است و دانشجویان با هر تعداد مستقر در ایستگاه‌ها، براساس تعداد اتوبوس‌ها، آمد و شد خود را انجام می‌دادند و آمار تحلیلی دقیق در اختیار نبود که بدانیم چه ساعاتی، چه تعداد دانشجو به دانشگاه رفت و آمد دارند اما با راه‌اندازی سامانه، دانشجو می‌تواند از قبل، ساعت حرکت خود را ثبت (رزو) نماید و سیستم مدیریتی هم تحلیل دقیق آماری در اختیار خواهد داشت تا در نهایت رضایت دانشجویان و کیفیت خدمات به ایشان، افزایش یابد».

کوشکی، تشریح کرد: «همچون سیستم رزو تغذیه، دانشجویان در بخش ایاب و ذهاب هم ساعت حرکت خود را ثبت و رزرو می‌کنند که به بهره‌وری در کار و انتظام‌بخشی به این بخش هم کمک فراوانی می‌شود».

وی بیان کرد: «برای این سیستم جدید تعداد 20 گوشی از سوی دانشگاه با قابلیت فقط اینترنت سامانه برای رانندگان اتوبوس‌های دانشجویان خریداری شده است که با نظارت واحد نقلیه استفاده خواهند شد».

مسئول واحد نقلیه دانشگاه لرستان افزود: «دانشجویان دانشگاه لرستان از طریق گوشی‌های خود برنامه نرم افزار ایاب و ذهاب را با کلیک کردن روی لینکی که اعلام خواهد شد دانلود کرده و استفاده می‌کنند».

صمد کوشکی تصریح کرد: «با راه‌اندازی این سیستم نظم حرکت‌ها و ساعات دقیق آمد و شد در طول مسیر نیز به صورت دقیق مشخص می‌شود و در نتیجه راندمان و کارآیی بیشتر خواهد شد».

کوشکی بیان کرد:‌ «با ایجاد این سامانه، مشخص می‌شود هر اتوبوس چند نفر جابجا می‌کند و در نتیجه، برنامه‌ریزی برای استقرار تعداد دقیق اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها براساس تعداد صندلی‌هایی که از قبل رزرو شده است صورت می‌گیرد و رضایت دانشجویان نیز افزایش خواهد یافت».

وی از رئیس دانشگاه لرستان (دکتر نظری) به خاطر پیگیری‌ها و حمایت‌ها، قدردانی کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۲۲:۴۴
۳۱۳ بازدید