اخبار

معاون پژوهشی وزارت علوم در نشست دانشگاه لرستان: قراردادهای پژوهشی کاربردی دانشگاه‌ها گسترش یابد

۱۴۰۳/۰۷/۱۰

نشست گفت‌وگومحور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با جمعی از مدیران سازمان‌ها و ادارات استان لرستان، دانشگاه‌های استان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان با تأکید بر این نکته برگزار شد که قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی بین دانشگاه‌ها با سازمان‌ها و ادارات، افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز سه‌شنبه، 10 مهرماه سال جاری در دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی خواستار تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها با سازمان‌ها و ادارات و سایر بخش‌ها در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای کاربردی مسئله‌محور شد.

در این نشست، دکتر صالحی، درباره مواد 11 و 13 قانون جهش تولید دانش‌بنیان و معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی، توضیحاتی را ارائه کرد.

وی توضیح داد بسترهای لازم برای تقویت زیست‌بوم‌های فناوری را بایستی تقویت کرد و گسترش داد.

معاون پژوهشی وزارت علوم درباره ظرفیت‌های شورای عتف کشور برای حمایت از تجاری‌سازی ایده‌ها، توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر صالحی تصریح کرد خروجی تحقیقات و پژوهش‌ها بایستی کاربردی باشد و دانشگاه‌ها باید فعالیت‌های مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام بدهند.

بخش دیگری از این نشست به موضوع فرصت‌های مطالعاتی دانشگاه‌ها با هدف تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها با صنایع اختصاص یافت.

همچنین در این نشست درباره کارکردهای سامانه نان، توضیحاتی ارائه شد با این هدف که پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان در جهت کاربردی شدن، تقویت شود.

در این نشست، دکتر مصطفی کرم‌پور, معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان نیز در سخنانی برخی مهم‌ترین اقدامات انجام شده در مدت سه سال اخیر در راستای گسترش همکاری‌‌های کاربردی بین دانشگاه لرستان با سازمان‌ها, ادارات و شرکت‌های استان لرستان را تشریح کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۲۰:۳۲
۱۱۶ بازدید