اخبار

نشست معاون و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان با رئیس این دانشگاه برگزار شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۷

نشست معاون و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان با رئیس این دانشگاه با تأکید بر تقویت و ارتقای نظام آماری تحلیلی و گزارش‌نویسی دقیق فعالیت‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز سه‌شنبه، 17 مهرماه سال جاری در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس این دانشگاه از معاون و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه خواست هر کدام گزارشی مبتنی بر عدد و رقم و آمار دقیق از حوزه کاری خویش ارائه کنند و ظرفیت‌های هر حوزه را برای ترسیم چشم‌انداز آینده توضیح دهند.

دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و سایر مدیران زیرمجموعه معاونت پژوهش و فناوری، هرکدام گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در مدت دو سال اخیر را بیان کردند.

سپس دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی با رویکرد انتقادی، تلنگر زد که اگرچه بسیاری فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده است اما چرا برخی از این فعالیت‌ها و اقدامات به‌صورت کامل و جامع در قالب گزارش‌نویسی به وزارت علوم به‌خوبی منعکس نشده است؟‌

رئیس دانشگاه لرستان با رویکرد مقایسه‌ای، توضیحاتی درباره بهره‌گیری از تجربیات برخی دانشگاه‌های کشور در زمینه مستندنگاری و گزارش‌نویسی فعالیت‌ها، ارائه کرد.

رئیس دانشگاه لرستان خواستار شد تحلیل‌ها و ارائه گزارش‌ها با رویکردهای تحلیلی مبتنی بر آمارها و رقم‌ها و عددهای دقیق صورت بگیرد و فعالیت‌ها و اقدامات همه معاونت‌های دانشگاه و زیرمجموعه‌های این معاونت‌ها، به‌صورت نظام‌مند و مدون، تهیه یا این روند تقویت شود و ارتقاء یابد.

وی خواستار شد همه بخش‌های دانشگاه از حوزه کاری خود آمارهای تحلیلی داشته باشند و به صورت منظم مثلاً هر ماه یک بار تجزیه و تحلیل کنند نسبت به ماه گذشته، چه میزان پیشرفت یا چه میزان عقب‌گرد داشته‌اند.

وی تلنگر زد گاهی اوقات فعالیت‌ها و اقدامات خوب انجام می‌شوند و تلاش‌های صورت گرفته برای این اقدامات هم قابل تقدیر است اما نکته مهم این است که گزارش‌نویسی این فعالیت‌ها نیز به صورت مدون و منظم به مرکز (تهران) ارسال شود و یک نظام جامع آماری دقیق و مستند و پایدار وجود داشته باشد یا اگر وجود دارد ارتقاء داده شود.

رئیس دانشگاه لرستان خواستار شد دستاوردها و موفقیت‌ها از یک سو و کمبودها و نقص‌ها نیز از سوی دیگر، در قالب گزارش‌نویسی آماری دقیق و تحلیلی، همواره سنجش و به‌روزرسانی بشوند تا بتوان براساس عدد و رقم دقیق، نظام برنامه‌ریزی آینده‌محور را تقویت کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۱۵:۵۳
۴۳۸ بازدید