اخبار

نشست هم‌اندیشی دانشگاه‌های استان لرستان و دستگاه‌های اجرایی استان با حضور معاون عمرانی استاندار لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۹/۱۴

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، با حضور دکتر احمدرضا دالوند، معاون عمرانی استاندار لرستان، رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری)، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و برخی فعالان بخش‌های تولیدی و صنعتی استان، نشست هم‌اندیشی دانشگاه‌های استان لرستان با دستگاه‌های اجرایی و خصوصی این استان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز سه‌شنبه، 14 آذرماه به میزبانی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان در سخنانی، راهکار رفع نظام مسائل را برگزاری این‌گونه نشست‌های نخبگانی و استفاده از نظرات متخصصان و نخبگان دانشگاهی دانست.

دکتر نظری خواستار شد اینگونه نشست‌ها از نوع مسئله‌محور باشند.

رئیس دانشگاه لرستان خواهان شد ارتباط بین دانشگاه لرستان با بخش‌های اجرایی، صنعتی و تولیدی استان لرستان افزایش یابد.

دکتر علی نظری تصریح کرد بایستی هیئت‌های اندیشه‌ورز مشترک بین دانشگاه‌های استان با دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی استان را تقویت کرد.

معاون عمرانی استاندار لرستان، دکتر احمدرضا دالوند در این نشست خواستار شد ارتباط بین نخبگان اجرایی با متخصصان دانشگاهی گسترش یابد.

دکتر دالوند توضیح داد زمانی که منصب معاونت عمرانی استانداری را تحویل گرفته است روند اجرای بسیاری از پرو‌ژه‌ها متوقف شده یا کند شده بود؛ برای مثال وضعیت راه آهن مرکز استان الان دارای پیشرفت خوبی است و تعداد 17 کارگاه در آن کار می‌کنند همچنین تصویب شد که راه‌آهن از خرم‌آباد به مقصد بندر امام (ره) ادامه داشته باشد.

دکتر دالوند در بخش دیگری از گفته‌هایش خواستار شد اینگونه نشست‌ها از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک بین دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرایی استان، خروجی عینی داشته باشند و فقط مختص به برگزاری نشست نشوند بلکه کمیته‌های مشترک راهکارهای کارشناسی شده علمی برای رفع نظام مسائل استان لرستان ارائه کنند.

در این نشست، دکتر سیف، مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق برخط در سخنانی بر اهمیت ارتباط بین نظام آموزش عالی با بخش‌های مختلف جامعه به ویژه بخش‌ صنعت تأکید و برخی آیین‌نامه‌های تشویقی و سیاست‌های ترغیبی وزارت علوم در این رابطه را تبیین کرد.

در این نشست، اعضای هیئت علمی و نخبگان دانشگاهی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و برخی فعالان بخش‌های خصوصی استان نیز هرکدام راهکارهای پیشنهادی خود درباره نظام مسائل استان لرستان را بیان نمودند.

این نشست در راستای برنامه‌های هفته استانی پژوهش و فناوری برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۲۳:۳۵
۲۴۱ بازدید